Katalog sociálních služeb ve Středočeském kraji

Charita Beroun, Azylové domy

Poslání služby: 
Azylový dům sv. Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni 
Posláním Azylového domu sv. Josefa je poskytování pobytové sociální služby pro rodiny s dětmi v dlouhodobě nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.

Azylový dům sv. Josefa pro ženy
Posláním Azylového domu sv. Josefa pro ženy je poskytování pobytové sociální služby ženám v dlouhodobě nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.

Azylový dům sv. Jakuba pro muže
Posláním Azylového domu sv. Jakuba pro muže je poskytování pobytové sociální služby, která pomáhá mužům starším 18 let v dlouhodobě nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.

Cílová skupina:
Azylový dům sv. Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni
Plnoletí rodiče (případně jiná pečující osoba) s dětmi, kteří řeší problém ztráty bydlení, nebo členům rodiny ohroženým domácím násilím.

Azylový dům sv. Josefa pro ženy
Plnoleté ženy, které řeší problém ztráty bydlení, nebo jsou ohroženy domácím násilím.

Azylový dům sv. Jakuba pro muže
Muži starší 18 let bez přístřeší.

Cíle a zásady služby:
Azylový dům sv. Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni
Cílem služby je uživatel zapojený do běžné společnosti. Je zorientován ve své situaci a zná možná řešení. Má dovednosti získat bydlení, příjem. Bez podpory služby zvládá organizovat svoji domácnost, umí hospodařit s financemi a s rodinným rozpočtem. Dokáže pečovat o své nezletilé děti a vychovávat je tak, aby nebyl ohrožen jejich zdravý vývoj.
Zásadami služby jsou respekt k osobnosti a situaci uživatele, dobrovolnost využití služby, ochrana soukromí, diskrétnost a podpora samostatnosti uživatele.

Azylový dům sv. Josefa pro ženy
Cílem služby je uživatelka zapojená do běžné společnosti. Je zorientována ve své situaci a zná možná řešení. Má dovednosti získat bydlení, příjem. Bez podpory služby zvládá organizovat svoji domácnost, umí hospodařit s financemi. 
Zásadami služby jsou respekt k osobnosti a situaci uživatelky, dobrovolnost využití služby, ochrana soukromí, diskrétnost a podpora samostatnosti uživatelky.

Azylový dům sv. Jakuba pro muže
Cílem služby je uživatel zapojený do běžné společnosti tak, že má dovednost zajistit si bydlení, má příjem, je zorientován ve své situaci a zná možná řešení, pečuje o svůj zdravotní stav.
Zásadami služby jsou respekt k osobnosti a situaci uživatele, dobrovolnost využití služby, ochrana soukromí, diskrétnost a podpora samostatnosti uživatele.

Azylový dům sv. Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni
Kapacita azylového domu je 30 lůžek ve 4-6 lůžkových pokojích. Z toho jeden 4lůžkový pokoj slouží k okamžitému příjmu rodiny v tísni. 
Budova azylového domu není bezbariérová. 
Provoz je nepřetržitý.

Azylový dům sv. Josefa pro ženy
Kapacita azylového domu je 5 lůžek ve 2 a 3 lůžkovém pokoji.
Budova azylového domu není bezbariérová.
Provoz je nepřetržitý.

Azylový dům sv. Jakuba
Kapacita azylového domu je 11 lůžek ve 2-3 lůžkových pokojích.
Budova azylového domu není bezbariérová.
Provoz je nepřetržitý.


Poskytované činnosti:
Azylový dům sv. Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni
Základní činnosti:
    ubytování na dobu zpravidla nepřesahující jeden rok
    ubytování na pokoji okamžité pomoci zpravidla na dobu nepřesahující jeden měsíc
    základní sociální poradenství
    zajištění podmínek pro osobní hygienu včetně praní a sušení osobního prádla za poplatek
    zajištění podmínek pro samostatnou přípravu stravy a pomoc s přípravou stravy
    pomoc při hledání zaměstnání
    pomoc při hospodaření s rodinným rozpočtem
    pomoc s vedením domácnosti
    pomoc s komunikací s úřady a dalšími institucemi
    pomoc s vyřizováním osobních či zdravotních záležitostí
    pomoc se školní přípravou dětí
    pomoc s komunikací v rodině
Fakultativní činnosti:
    použití telefonu pro běžné soukromé hovory
    potravinová a materiální pomoc
Azylový dům sv. Josefa pro ženy
Základní činnosti:
    ubytování na dobu zpravidla nepřesahující jeden rok
    základní sociální poradenství
    zajištění podmínek pro osobní hygienu včetně praní osobního prádla za poplatek
    zajištění podmínek pro samostatnou přípravu stravy a pomoc s přípravou stravy
    pomoc při hledání zaměstnání
    pomoc při hospodaření s rozpočtem uživatelky
    pomoc s komunikací s úřady a dalšími institucemi
    pomoc s vyřizováním osobních či zdravotních záležitostí
    pomoc s komunikací v rodině
    aktivizační činnosti
Fakultativní činnosti:
    použití telefonu pro běžné soukromé hovory
    potravinová a materiální pomoc
Azylový dům sv. Jakuba pro muže
Základní činnosti:
    základní sociální poradenství
    zajištění podmínek pro samostatnou přípravu stravy
    poskytnutí ubytování na dobu zpravidla nepřesahující jeden rok
    zajištění podmínek pro osobní hygienu (včetně praní osobního prádla za poplatek)
    pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Fakultativní činnosti:
    potravinová a materiální pomoc

Popis realizace služby:

Azylový dům sv. Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni
Charita Beroun poskytuje tuto službu v objektu bývalé fary v Lochovicích od roku 2011.
    Podmínky poskytnutí služby
    Ubytování je poskytováno na základě podání Žádosti o poskytování služby AD, která je dostupná na webových stránkách Charity Beroun.
    Podání vyplněné žádosti a konzultace se sociální pracovnicí.
    Žadatel musí mít platný občanský průkaz nebo pas a musí doložit totožnost dítěte/dětí o které pečuje (rodný list).
    Nepřijímáme osoby, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení, osoby se závažným infekčním onemocněním. 
    Při podezření, že je zdravotní stav v rozporu s pravidly AD, je vyžadováno potvrzení od lékaře.
    Smlouva je sepisována na dobu určitou, zpravidla v délce jednoho měsíce s možností prodloužení, maximálně však na dobu jednoho roku.
    Pobyt na pokoji okamžité pomoci je umožněn na dobu max. jednoho měsíce, přičemž první týden je pobyt zdarma.
    Žadatel nebude přijat dřív, než 6 měsíců po ukončení předchozího pobytu.
    Podmínkou pro poskytování služby je také to, že chování zájemce/uživatele je v souladu s vnitřními pravidly AD.

    Metody práce
Služba má zpracované metodiky a pracovní postupy, kterými se řídí a které jsou pravidelně aktualizovány. Zaměstnanci jsou seznámeni s posláním a cíli služby, řídí se jimi a aktivně se podílejí na jejich tvorbě a aktualizaci. Všichni zaměstnanci služby se při jednání s uživateli řídí zásadami služby a nastavenými pracovními postupy. Evidence a dokumentace uživatelů je zpracovávána elektronickou a papírovou formou. Složky uživatelů s tištěnými dokumenty jsou uloženy v uzamykatelné skříni v kanceláři služby. Při práci s rodinami vždy volíme individuální přístup k jejím jednotlivým členům.

    Vyřizování stížností
Vyřizování stížností upravuje Metodický předpis MP4 střediska Azylový dům sv. Josefa. Stížnosti vnímáme jako zlepšování kvality a efektivity poskytovaných služeb. Organizace se zavazuje na každou vyjádřenou stížnost reagovat.

    Úhrada za služby
Poplatek za ubytování činí 140 Kč za dospělou osobu/den a 90 Kč dítě/den. 

    Ukončení služby
    Poskytování sociální služby je ukončeno buď na vlastní žádost uživatele, nebo při vypršení smlouvy.
    Vedoucí azylového domu může ukončit poskytování sociální služby, pokud uživatel hrubě nebo opakovaně porušil provozní řád AD, neuhradila poplatek za ubytování ve stanoveném termínu nebo nespolupracuje s pracovníky AD.
    Oznámení o ukončení poskytování služby je doručeno uživateli písemně. Dnem doručení začíná 14 denní výpovědní lhůta, během které se uživatel musí vystěhovat.
    Okamžité ukončení služby nastává v případě hrubého porušení Řádu Azylového domu sv.Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni.
    Uživatel má právo se proti výpovědi ze strany poskytovatele odvolat. Poskytovatel není povinen zajistit uživateli náhradní ubytování.

Azylový dům sv. Josefa pro ženy
    Podmínky poskytnutí služby
    Ubytování je poskytováno na základě podání Žádosti o poskytování služby AD, která je dostupná na webových stránkách Charity Beroun.
    Podání vyplněné žádosti a konzultace se sociální pracovnicí.
    Žadatelka musí mít platný občanský průkaz nebo pas.
    Při podezření, že je zdravotní stav v rozporu s pravidly AD, je vyžadováno potvrzení od lékaře.
    Smlouva je sepisována na dobu určitou, zpravidla v délce jednoho měsíce s možností prodloužení, maximálně však na dobu jednoho roku.
    Nepřijímáme osoby, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení, nebo osoby se závažným infekčním onemocněním.
    Podmínkou pro poskytování služby je také to, že chování zájemkyně/uživatelky je v souladu s vnitřními pravidly AD.
    Metody práce
Služba má zpracované metodiky a pracovní postupy, kterými se řídí a které jsou pravidelně aktualizovány. Zaměstnanci jsou seznámeni s posláním a cíli služby, řídí se jimi a aktivně se podílejí na jejich tvorbě a aktualizaci. Všichni zaměstnanci služby se při jednání s uživateli řídí zásadami služby a nastavenými pracovními postupy. Evidence a dokumentace uživatelů je zpracovávána elektronickou a papírovou formou. Složky uživatelů s tištěnými dokumenty jsou uloženy v uzamykatelné skříni v kanceláři služby.
    Vyřizování stížností
Vyřizování stížností upravuje Metodický předpis MP4 střediska Azylový dům sv. Josefa.
Stížnosti vnímáme jako zlepšování kvality a efektivity poskytovaných služeb.
Organizace se zavazuje na každou vyjádřenou stížnost reagovat.
    Úhrada za služby
Poplatek za ubytování činí 170,- Kč /den. 
    Ukončení služby
    Poskytování sociální služby je ukončeno buď na vlastní žádost uživatelky, nebo při vypršení smlouvy.
    Vedoucí azylového domu může ukončit poskytování sociální služby, pokud uživatelka hrubě nebo opakovaně porušila provozní řád AD, neuhradila poplatek za ubytování ve stanoveném termínu nebo nespolupracuje s pracovníky AD. Oznámení o ukončení poskytování služby je doručeno uživatelce písemně. Dnem doručení začíná 14 denní výpovědní lhůta, během které se uživatelka musí vystěhovat.
    Okamžité ukončení služby nastává v případě hrubého porušení Řádu Azylového domu sv.Josefa pro ženy.
    Uživatelka má právo se proti výpovědi ze strany poskytovatele odvolat. Poskytovatel není povinen zajistit uživatelce náhradní ubytování.

Azylový dům sv. Jakuba pro muže

      Podmínky poskytnutí služby
Pravidla a podmínky poskytování služby určuje Smlouva Azylového domu sv. Jakuba mezi uživatelem a poskytovatelem. Nedílnou součástí smlouvy je Řád AD sv.Jakuba.
    Ubytování je poskytováno na základě podání Žádosti o poskytování služby AD, která je dostupná na webových stránkách Charity Beroun.
    Podání vyplněné žádosti a konzultace se sociální pracovnicí.
    Nepřijímáme zájemce, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení a osoby se závažným infekčním onemocněním. 
    Po zájemci může být vyžadován lékařský posudek. 
    Podmínkou pro poskytování služby je také to, že chování zájemce/uživatele je v souladu s vnitřními pravidly AD.

    Metody práce
AD má zpracovány metodiky a pracovní postupy, kterými se řídí a které jsou pravidelně aktualizovány podle změn v právních předpisech, nových odborných poznatků a zejména potřeb jak uživatelů, tak zaměstnanců. Všichni zaměstnanci AD vykonávají pracovní činnosti podle metodik a řídí se závaznými právními normami ČR. Pracovníci jsou seznámeni s posláním a cíli AD, řídí se jimi a aktivně se podílejí na jejich tvorbě a aktualizaci. Základním pilířem práce s uživatelem je individuální plánování dle potřeb a možností uživatele i služby, což je stanovováno, revidováno a vyhodnocováno během osobních konzultací uživatele s klíčovým sociálním pracovníkem.
Smlouva mezi uživatelem a poskytovatelem je sepisována na dobu určitou, zpravidla v délce jednoho měsíce s možností prodloužení, na dobu zpravidla nepřesahující 1 rok.

    Vyřizování stížností
Uživatel má právo podávat stížnost týkající se služby i celé organizace. Stížnosti prošetřuje, vyřizuje a za správnost prošetření odpovídá vedoucí AD. Postup vyřizování stížností je upraven v Metodickém předpisu služby MP4. Stížnosti vnímáme jako nástroj pro zlepšování kvality a efektivity služby.

    Úhrady za činnosti
Poplatek za ubytování činí 170,- Kč za jeden kalendářní den. Praní osobního prádla je za poplatek 20,- Kč na jednu pračku.

    Ukončení služby
Možné způsoby ukončení, podání výpovědi a výpovědní lhůty jsou uvedeny ve smlouvě o poskytování sociální služby AD. Zpravidla se jedná o ukončení z důvodů:
a)    Uplynutím doby sjednané ve smlouvě.
b)    Okamžitou výpovědí ze strany uživatele, což je možné kdykoliv i bez udání důvodu.
c)    Výpovědí z důvodu neochoty uživatele spolupracovat, při hrubém nebo opakovaném porušování povinností.
d)    Okamžitou výpovědí z důvodů fyzického či slovního napadení uživatele vůči jinému uživateli nebo pracovníkovi poskytovatele.
O ukončení smlouvy je vyhotoven zápis, tzv. Ukončovací protokol, který je součástí spisu. Uživatel má právo se proti výpovědi ze strany poskytovatele odvolat. Poskytovatel není povinen zajistit uživateli náhradní ubytování.


Materiální a technické zabezpečení služby:

Azylový dům sv. Josefa pro matky, otce s dětmi v tísni
Azylový dům sv. Josefa, kde se služba nachází, je zrekonstruovaná budova bývalé fary, kde se nachází i Azylový dům sv.Josefa pro ženy.  Budova není bezbariérová. V jednotlivých částech budovy se nachází:
    Přízemí:
Recepce, kancelář sociální pracovnice a vedoucí služby
Společenská multifunkční místnost
Místnost ticha (kaple)
    1. patro budovy:
1x pokoj pro vícečlennou rodinu se samostatnou kuchyňkou, WC i koupelnou
1x pokoj okamžité pomoci se samostatným WC
    2. patro budovy:
5x pokoj (4 lůžka) + společné hygienické zázemí, společná kuchyně 

Pokoje jsou vybaveny běžným nábytkem (dle počtu lůžek postel vč. matrace, skříň, jídelní stůl a židle, lednice, umyvadlo a kuchyňský kout, základní nádobí a lůžkoviny k dispozici). 
V přízemí k dispozici společná pračka, PC s internetovým připojením, drobné domácí spotřebiče (fén, mixér, žehlička, vysavač atp. k zapůjčení na recepci), telefon.

K budově patří rozlehlá zahrada, která je vybavena herními prvky pro děti, zázemím pro uživatele domu i zaměstnance.
Kamerovým systémem bez záznamu je monitorován prostor hlavního vstupu do AD, vstupní chodba v přízemí, vstup na zahradu a vstupní chodba do AD v 2.patře. 

Azylový dům se nachází v centru Lochovic a je dostupný veřejnými dopravními prostředky (autobus, vlak). V obci jsou potraviny, lékárna i dětský a obvodní lékař, základní a mateřská škola, kostel.
V obci jsou potraviny, lékárna i dětský a obvodní lékař, základní a mateřská škola, kostel.

Azylový dům sv. Josefa pro ženy
Azylový dům sv. Josefa pro ženy je součástí zrekonstruované budovy bývalé fary, kde se nachází i služba Azylový dům pro matky, otce s dětmi v tísni. Budova není bezbariérová. Ubytovaným ženám je k dispozici v jednotlivých částech budovy:
    Přízemí:
Recepce, kancelář vedoucí služby
Kancelář sociální pracovnice
Společenská multifunkční místnost
Místnost ticha (kaple)
    1. patro budovy:
1x pokoj (2 lůžka)
1x pokoj (3 lůžka)
Společenská místnost s kuchyňským koutem 
Hygienické zázemí (společná koupelna vč. WC a pračky, samostatné WC)

Pokoje jsou vybaveny běžným nábytkem (postel vč. matrace, skříň, noční stolky, základní nádobí a lůžkoviny k dispozici). 
V přízemí je k dispozici PC s internetovým připojením, drobné domácí spotřebiče (fén, mixér, žehlička, vysavač atp. k zapůjčení na recepci), telefon.

K budově patří rozlehlá zahrada, která je vybavena herními prvky pro děti, zázemím pro uživatele domu i zaměstnance. 
Kamerovým systémem bez záznamu je monitorován prostor hlavního vstupu do AD, vstupní chodba v přízemí, vstup na zahradu a vstupní chodba do AD v 1.patře.

Azylový dům se nachází v centru Lochovic a je dostupný veřejnými dopravními prostředky (autobus, vlak). V obci jsou potraviny, lékárna i dětský a obvodní lékař, základní a mateřská škola, kostel.

Azylový dům sv. Jakuba pro muže
Služba je realizována v objektu města Beroun od roku 2005 na základě Smlouvy o výpůjčce. Budova není bezbariérová.
    Přízemí:
K dispozici je kuchyňka se 2 lednicemi, kuchyňskou linkou se základním nádobím, rychlovarnou konvicí, jídelními stoly a židlemi. Prostory, kde je kuchyňská linka, slouží i jako společenská místnost s televizí. Dále se v přízemí nachází sociální zázemí s WC a sprchami.
Pro účely služby je v přízemí také pračka a sušička, recepce, kde je pracovník 24 hodin 7 dní v týdnu, a kancelář pro vedení konzultací.

    1. patro budovy:
AD disponuje 3 trojlůžkovými a jedním dvojlůžkovým pokojem. Pokoje jsou vybaveny běžným nábytkem (dle počtu lůžek: postel vč. matrace, skříň, stůl, židle, lůžkoviny).
 
K budově patří uzavřený dvůr s možností venkovního posezení. 
Azylový dům je v pěší vzdálenosti od berounského autobusového a vlakového nádraží.

Časový rozsah poskytování služeb

Pobytová
Nepřetržitě

Cílová skupina klientů

23. rodiny s dítětem/dětmi, 3. oběti domácího násilí, 6. osoby bez přístřeší

Místo poskytování služby

Roháče z Dubé 131,26601 Beroun
Roháče z Dubé 131,26601 Beroun

Telefon

+420733741965

Ceník

Úkon
Popis úkonu
Cena
Poskytnutí ubytování
dospělá osoba
150 Kč
Poskytnutí ubytování - dítě
0 Kč
Poskytnutí ubytování - dospělý s dítětem
0 Kč
Poskytnutí ubytování max 170Kč
0 Kč